Σίτιση με την μέθοδο SOS



SOS Approach to Feeding: πρόγραμμα που αφορά στην αξιολόγηση και παρέμβαση παιδιών τα οποία αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην σίτιση ή/και υπολείπονται στο σωματικό βάρος. Αναπτύχθηκε από την Δρ. Kay Toomey, Ph.D., Παιδιατρική Ψυχολόγο, σε συνεργασία με άλλες ειδικότητες, όπως παιδιάτρους, διαιτολόγους, λογοθεραπευτές και εργοθεραπευτές στο Star Center Foundation των Η.Π.Α. Η ονομασία της μεθόδου προέρχεται από τις λέξεις Sequential (Διαδοχική), Oral (Στοματική), Sensory (Αισθητηριακή).
Η μέθοδος SOS εστιάζει στην αύξηση του επιπέδου άνεσης ενός παιδιού με την τροφή, μέσω της διερεύνησης και της μάθησης των διαφορετικών ιδιοτήτων των τροφίμων που αφορούν στην υφή, στο σχήμα, στην γεύση και στο χρώμα, ακολουθώντας μία ιεραρχία βημάτων.
Λαμβάνονται υπόψιν τα κινητικά ορόσημα, οι στοματοκινητικές δεξιότητες, η αισθητηριακή ανάπτυξη, η μάθηση/συμπεριφορά , η διατροφή καθώς το περιβάλλον του κάθε παιδιού.
Οι συνεδρίες περιλαμβάνουν την αισθητηριακή προετοιμασία του παιδιού και την εμπλοκή του με μια συγκεκριμένη εξατομικευμένη ιεραρχία τροφών. Το πρόγραμμα μπορεί να εφαρμοστεί σε ατομικό ή ομαδικό επίπεδο.

 

 
 
 
Γενικές πληροφορίες»Αναπτύσσοντας τη λεπτή κινητικότητα
Αναπτύσσοντας τη λεπτή κινητικότητα
 
Τι είναι η λεπτή κινητικότητα;
          Η λεπτή κινητικότητα χρησιμοποιείται σε δραστηριότητες που απαιτούν την κίνηση μικρών μυών στα χέρια. Αυτές οι δραστηριότητες περιλαμβάνουν τον χειρισμό μικρών αντικειμένων όπως χάντρες, το σωστό κράτημα του μολυβιού, κόψιμό με ψαλίδι και το κούμπωμα, ξεκούμπωμα ρούχων.
 
Γιατί κάποια παιδιά έχουν δυσκολίες στην λεπτή κινητικότητα;
         Τα παιδιά σήμερα, τείνουν να ασχολούνται περισσότερο με τα βίντεο-παιχνίδια και τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, και πολύ λιγότερο χρόνο με παιχνίδια που βοηθούν στη σωστή ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας. Αυτό οδηγεί στην υπανάπτυξη  των μικρών μυών στα χέρια. Η υπανάπτυξη αυτών των μυών, μπορεί να οδηγήσει σε δυσκολίες στη γραφή. Κάποια παιδιά μπορεί να εμφανίσουν καθυστέρηση στην ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας, λόγω κάποιας αναπτυξιακής διαταραχής ή κάποιας άλλης δυσκολίας όπως σύνδρομο Down ή εγκεφαλική παράλυση.
 
Δραστηριότητες για την ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων
  • Κεκλιμένες επιφάνειες: οι κεκλιμένες επιφάνειες βοηθούν στην ανάπτυξη των μικρών μυών στην παλάμη και στον καρπό καθώς και των μεγάλων μυών στο χέρι και στην πλάτη. Οι μεγάλοι μύες είναι απαραίτητοι γιατί παρέχουν σταθερότητα την ώρα που κάνουμε δραστηριότητες για τις οποίες  απαιτείται η χρήση λεπτής κίνησης.Ο σχεδιασμός και το χρωμάτισμα σε ένα τρίποδο ή ένα χαρτί κολλημένο στον τοίχο είναι  δύο εύκολοι τρόποι για να χρησιμοποιήσετε κεκλιμένες επιφάνειες.Άλλες δραστηριότητες είναι η ζωγραφική ή τα παιχνίδια με αφρό ξυρίσματος στα πλακάκια  που βρίσκονται γύρω από τη μπανιέρα, το ‘βάψιμο’ ενός φράχτη με νερό και πινέλο, ή το κόλλημα διαφόρων μαγνητών στο ψυγείο. 
  • Σκίσιμο και τσαλάκωμα: το σκίσιμο και το τσαλάκωμα χαρτιού βοηθά στην ανάπτυξη των μικρών μυών της παλάμης, (των ίδιων μυών που χρησιμοποιούμε στη γραφή).Βάλτε το παιδί σας να σκίσει μια εφημερίδα με τα δάχτυλά του και να την μετατρέψει σε μπάλες για να κάνετε κάποια κατασκευή (όπως σκιάχτρο ή χιονάνθρωπο), ή απλά να τα χρησιμοποιήσετε σαν μπάλες τις οποίες πετάτε στο καλάθι. Στη συνέχεια, βάλτε το παιδί να τσαλακώνει χαρτί μόνο με το ένα χέρι. Στο τέλος, βάλτε το παιδί σας να σκίσει χαρτομάντιλα και να κάνει με τα κομμάτια πολύ μικρά μπαλάκια, χρησιμοποιώντας τις άκρες των δακτύλων του. Κολλήστε αυτά τα μπαλάκια σε ένα χαρτόνι για να φτιάξετε μια εικόνα.Μια παρόμοια δραστηριότητα είναι, να σκίσει το παιδί χρωματιστά χαρτιά ή χαρτομάντιλα και να τα κολλήσει σε διάφορα αντικείμενα για να φτιάξει μωσαϊκό. 
  • Παλαμιαίος χειρισμός: περιλαμβάνει τη χρήση όλων όσων είπαμε παραπάνω για τη λεπτή κινητικότητα. Βασιζόμαστε στον παλαμιαίο χειρισμό πολλές φορές κατά τη διάρκεια της ημέρας. Ένα παράδειγμα είναι όταν βάζουμε κέρματα στον αυτόματο πωλητή. Κρατάμε όλα τα νομίσματα στην παλάμη του χεριού μας (παλαμιαία σύλληψη). Καθώς βάζουμε τα νομίσματα στον αυτόματο πωλητή, πιάνουμε κάθε νόμισμα, ένα την φορά, με τις άκρες του αντίχειρα και τoυ δείκτη, ενώ ταυτόχρονα κρατάμε τα υπόλοιπα χρήματα ασφαλή στην παλάμη μας με την βοήθεια του παράμεσου και του μικρού δάχτυλου. Το παιδί μπορεί να κάνει εξάσκηση με το να βάζει νομίσματα σε έναν κουμπαρά. Φτιάξτε ένα παιχνίδι για να δείτε πόσα μικρά αντικείμενα όπως είναι τα νομίσματα, μπάλες από βαμβάκι ή μικρά κομμάτια παιχνιδιών μπορεί το παιδί να χειριστεί στις παλάμες του.Ξεκινήστε με ένα αντικείμενο και σταδιακά αυξήστε τον αριθμό τους, όσο το παιδί βελτιώνεται. 
  • Σχεδιάζοντας και χρωματίζοντας: συχνά τα παιδιά χρησιμοποιούν μολύβια, κηρομπογιές και μαρκαδόρους πριν να είναι έτοιμα να χειριστούν σωστά αυτά τα αντικείμενα.Αυτό μπορεί να οδηγήσει στο να συνηθίσουν να κρατάνε με λάθος τρόπο το μολύβι και να δυσκολεύονται μετέπειτα.Για να βοηθήσετε το παιδί σας να μάθει το σωστό τρόπο λαβής, δώστε του εργαλεία γραφής τα οποία θα βοηθήσουν στο σωστό τρόπο ανάπτυξης της λεπτής κινητικότητας. Μια κοντή κηρομπογιά θα μπορούσε να βοηθήσει το παιδί να χρησιμοποιήσει περισσότερο την λεπτή κίνηση παρά όλο το χέρι. Το να ζωγραφίζουν και να σχεδιάζουν σε κεκλιμένο επίπεδο όπου τοποθετείται ο καρπός στη σωστή γωνία και βοηθά την παλαμιαία σύλληψη, ή χρήση μιας κιμωλίας σε σχήμα αυγού συμβάλλει στη σωστή ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας.
 
 
 
 
Αρχική|Νέα Ανακοινώσεις|F.A.Qs|Σύνδεσμοι|Επικοινωνία
 
Αγίου Ιωάννου 7, 15342 Αγία Παρασκευή Τηλ: 2106019798, 6944366223
© copyright 2021, All right reserved,  Web Experts: Κατασκευή Ιστοσελίδων