Σίτιση με την μέθοδο SOS



SOS Approach to Feeding: πρόγραμμα που αφορά στην αξιολόγηση και παρέμβαση παιδιών τα οποία αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην σίτιση ή/και υπολείπονται στο σωματικό βάρος. Αναπτύχθηκε από την Δρ. Kay Toomey, Ph.D., Παιδιατρική Ψυχολόγο, σε συνεργασία με άλλες ειδικότητες, όπως παιδιάτρους, διαιτολόγους, λογοθεραπευτές και εργοθεραπευτές στο Star Center Foundation των Η.Π.Α. Η ονομασία της μεθόδου προέρχεται από τις λέξεις Sequential (Διαδοχική), Oral (Στοματική), Sensory (Αισθητηριακή).
Η μέθοδος SOS εστιάζει στην αύξηση του επιπέδου άνεσης ενός παιδιού με την τροφή, μέσω της διερεύνησης και της μάθησης των διαφορετικών ιδιοτήτων των τροφίμων που αφορούν στην υφή, στο σχήμα, στην γεύση και στο χρώμα, ακολουθώντας μία ιεραρχία βημάτων.
Λαμβάνονται υπόψιν τα κινητικά ορόσημα, οι στοματοκινητικές δεξιότητες, η αισθητηριακή ανάπτυξη, η μάθηση/συμπεριφορά , η διατροφή καθώς το περιβάλλον του κάθε παιδιού.
Οι συνεδρίες περιλαμβάνουν την αισθητηριακή προετοιμασία του παιδιού και την εμπλοκή του με μια συγκεκριμένη εξατομικευμένη ιεραρχία τροφών. Το πρόγραμμα μπορεί να εφαρμοστεί σε ατομικό ή ομαδικό επίπεδο.

 

 
 
 
Γενικές πληροφορίες»Σύνδρομο Asperger
Σύνδρομο Asperger
 
         Το σύνδρομο Asperger είναι μια αναπτυξιακή διαταραχή που χαρακτηρίζεται από δυσκολίες στην κοινωνική αλληλεπίδραση και από τον στερεοτυπικό τρόπο συμπεριφοράς και  παιχνιδιού. Παρόλο που το σύνδρομο Asperger είναι στο φάσμα του αυτισμού, διαφέρει αρκετά από τις άλλες διαταραχές που ανήκουν στο αυτιστικό φάσμα, όπως τον αυτισμό, το σύνδρομο Rett, ή την ειδική αναπτυξιακή διαταραχή. Επίσης κάποιες φορές, λανθασμένα συγχέεται  το Σύνδρομο Asperger με άλλες γλωσσικές και μαθησιακές διαταραχές οι οποίες δεν ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού.
          Το σύνδρομο Asperger έχει πολλά κοινά με άλλες αναπτυξιακές διαταραχές, πράγμα που κάνει πολύ δύσκολο τον διαχωρισμό τους. Γι’ αυτόν το λόγο οι ειδικοί κάνουν διαφοροδιάγνωση -  συγκρίνουν σημάδια και συμπτώματα διαφορετικών διαταραχών για να αποφασίσουν ποια από τις δυο είναι πιο πιθανή. Οι παρακάτω πίνακες παραθέτουν τις διαφορές που υπάρχουν μεταξύ των διάφορων διαταραχών και του συνδρόμου Asperger.
 
Σύνδρομο Asperger Αυτισμός
Δεν υπάρχει ιδιαίτερη γλωσσική καθυστέρηση Έντονη γλωσσική καθυστέρηση – δυσκολία στην κατανόηση και στη χρήση της γλώσσας
Δεν υπάρχει ιδιαίτερη καθυστέρηση στις γνωστικές ικανότητες – δεν υπάρχει νοητική υστέρηση Σε κάποια παιδιά, μπορεί να παρουσιαστεί καθυστέρηση στις γνωστικές ικανότητες – προβλήματα στη σκέψη και νοητική υστέρηση
 
 
 
 
 
Σύνδρομο Asperger Διαταραχή Ομιλίας/Λόγου
Δυσκολίες στην κοινωνική αλληλεπίδραση Δυσκολία στην κατανόηση και στην σωστή χρήση της δομής της γλώσσας, όπως είναι η γραμματική και/ή προβλήματα στην σωστή παραγωγή των ήχων
 
Παρατηρείται πιο συχνά στα αγόρια Παρατηρείται εξίσου και στα 2 φύλα
 
Ο δείκτης νοημοσύνης κυμαίνεται από φυσιολογικό μέχρι πάνω του μέσου όρου Τα παιδιά παρουσιάζουν μεγάλες διαφορές στον δείκτη νοημοσύνης από χαμηλό, μέτριο ή μέχρι πάνω του μέσου όρου
Δυσκολία στον κινητικό προγραμματισμό: δυσκολία στην εκτέλεση διαδοχικών κινήσεων που αφορούν στην αδρή κίνηση (τρέξιμο) και στην λεπτή κίνηση (γράψιμο) Δεν παρατηρούνται μεγάλες δυσκολίες στον κινητικό προγραμματισμό
Υστερούν σε φαντασία, παρουσιάζουν εμμονές με ένα αγαπημένο τους θέμα π.χ. πρόγραμμα στην τηλεόραση Δυσκολία στο να συνδέουν προτάσεις για να αναπτύξουν ένα θέμα συζήτησης ή για να γράψουν μια έκθεση
 
Σύνδρομο Asperger Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητα
Προβλήματα προσοχής μπορεί να προκληθούν λόγω δυσκολίας στην κοινωνική αλληλεπίδραση Προβλήματα στην προσοχή δημιουργούνται λόγω της έλλειψης ελέγχου των παρορμήσεων
Δυσκολία στην αναγνώριση και στην αναπαραγωγή της γλώσσας του σώματος και των εκφράσεων του προσώπου Κανένα πρόβλημα στην αναγνώριση και αναπαραγωγή της γλώσσας του σώματος και των εκφράσεων του προσώπου
 
 
 
Σύνδρομο Asperger Ψυχαναγκαστική Διαταραχή
Επαναλαμβανόμενα και περιορισμένα ενδιαφέροντα Πολλά διαφορετικά ενδιαφέροντα και ευελιξία στην προσοχή
Σημαντικές δυσκολίες στην κοινωνική αλληλεπίδραση Μπορεί να έχουν κάποιες δυσκολίες στην κοινωνική αλληλεπίδραση
Συχνά διαγιγνώσκεται στην ηλικία των 3 χρόνων Συχνά διαγιγνώσκεται στην ηλικία των 5 χρόνων ή και αργότερα
 
Σύνδρομο Asperger Διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή, μη προσδιοριζόμενη αλλιώς (συμπεριλαμβανομένου και του άτυπου αυτισμού)
Η γλωσσική ικανότητα αναπτύσσεται φυσιολογικά Υπάρχει γλωσσική καθυστέρηση
Δείχνουν ενδιαφέρον για κοινωνική επικοινωνία αλλά δυσκολεύονται αρκετά Μειωμένο ενδιαφέρον ή έλλειψη ενδιαφέροντος για κοινωνική επικοινωνία
 
Σύνδρομο Asperger Σχιζοφρένεια
Συχνά διαγιγνώσκεται στην ηλικία των 3 χρόνων Η διάγνωση μπορεί να γίνει κατά το τέλος της εφηβείας μέχρι τα μέσα της 3ης δεκαετίας ζωής
Ο μειωμένος συντονισμός εμμένει καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής Μειωμένος συντονισμός μπορεί να εμφανιστεί λόγω της φαρμακευτικής αγωγής
Συχνά παρουσιάζουν φυσιολογικές λεκτικές δεξιότητες Παρουσιάζουν αποδιοργανωμένη ομιλία και ασταθή χρήση του λόγου
 
 
 
 
 
Αρχική|Νέα Ανακοινώσεις|F.A.Qs|Σύνδεσμοι|Επικοινωνία
 
Αγίου Ιωάννου 7, 15342 Αγία Παρασκευή Τηλ: 2106019798, 6944366223
© copyright 2021, All right reserved,  Web Experts: Κατασκευή Ιστοσελίδων