Σίτιση με την μέθοδο SOS



SOS Approach to Feeding: πρόγραμμα που αφορά στην αξιολόγηση και παρέμβαση παιδιών τα οποία αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην σίτιση ή/και υπολείπονται στο σωματικό βάρος. Αναπτύχθηκε από την Δρ. Kay Toomey, Ph.D., Παιδιατρική Ψυχολόγο, σε συνεργασία με άλλες ειδικότητες, όπως παιδιάτρους, διαιτολόγους, λογοθεραπευτές και εργοθεραπευτές στο Star Center Foundation των Η.Π.Α. Η ονομασία της μεθόδου προέρχεται από τις λέξεις Sequential (Διαδοχική), Oral (Στοματική), Sensory (Αισθητηριακή).
Η μέθοδος SOS εστιάζει στην αύξηση του επιπέδου άνεσης ενός παιδιού με την τροφή, μέσω της διερεύνησης και της μάθησης των διαφορετικών ιδιοτήτων των τροφίμων που αφορούν στην υφή, στο σχήμα, στην γεύση και στο χρώμα, ακολουθώντας μία ιεραρχία βημάτων.
Λαμβάνονται υπόψιν τα κινητικά ορόσημα, οι στοματοκινητικές δεξιότητες, η αισθητηριακή ανάπτυξη, η μάθηση/συμπεριφορά , η διατροφή καθώς το περιβάλλον του κάθε παιδιού.
Οι συνεδρίες περιλαμβάνουν την αισθητηριακή προετοιμασία του παιδιού και την εμπλοκή του με μια συγκεκριμένη εξατομικευμένη ιεραρχία τροφών. Το πρόγραμμα μπορεί να εφαρμοστεί σε ατομικό ή ομαδικό επίπεδο.

 

 
 
 
Γενικές πληροφορίες»Στάδια φυσιολογικής εξέλιξης λόγου και ομιλίας
Στάδια φυσιολογικής εξέλιξης λόγου και ομιλίας
 
0 - 6 μηνών

  • αντιδρά στους ήχους - στρέφει το κεφάλι ή κοιτάζει προς την πηγή του ήχου
  • αντιδρά στις αλλαγές της φωνής
  • αντιλαμβάνεται ηχητικά παιχνίδια
  • έχει βλεμματική επαφή
  • χαμογελά ή μένει σιωπηλό όταν του μιλούν
  • αντιλαμβάνεται τη φωνή της μητέρας
  • παράγει ήχους ευχαρίστησης
  • αλλάζει το κλάμα του ανάλογα με την ανάγκη του
  • αντιλαμβάνεται τη μουσική
  • το βάβισμά του μοιάζει με ομιλία

Έως 12 μηνών

  • αντιλαμβάνεται απλές εντολές
  • ανταποκρίνεται στο κάλεσμα του ονόματός του
  • έχει λεξιλόγιο 2 - 3 λέξεων
  • μιμείται ήχους ζώων και οχημάτων
  • ανταποκρίνεται στο παιχνίδι
  • προσέχει όταν του μιλάνε
  • χρησιμοποιεί τις λέξεις "μαμά" - "μπαμπά"
  • χρησιμοποιεί μη λεκτική επικοινωνία
  • χρησιμοποιεί λεκτικούς ήχους για να τραβήξει και να κρατήσει την προσοχή
  • το βάβισμά του αυξάνεται σε ποικιλία και μήκος
  • ανταποκρίνεται σε εντολές όπως: "έλα εδώ"
  • αναγνωρίζει λέξεις καθημερινών αντικειμένων

Έως 18 μηνών

  • καταλαβαίνει απλές εντολές και προτάσεις
  • ονομάζει οικεία αντικείμενα
  • έχει λεξιλόγιο 20 - 50 λέξεων
  • χρησιμοποιεί φράσεις 2 λέξεων
  • κάνει συμβολικό παιχνίδι

Έως 2 χρονών

  • καταλαβαίνει διπλές εντολές
  • λέει το όνομά του
  • χρησιμοποιεί προτάσεις με 1 έως 3 λέξεις
  • απαντά και κάνει ερωτήσεις
  • αναγνωρίζει τα μέρη του σώματος
  • ακούει μικρές ιστορίες
  • χρησιμοποιεί άρνηση "μη"
  • χρησιμοποιεί ερωτήσεις 2 λέξεων
  • δείχνει τις εικόνες όταν του κατονομάζονται
  • έχει λεξιλόγιο πάνω από 50 λέξεις

Έως 3 χρονών

  • καταλαβαίνει και παρακολουθεί απλές ιστορίες
  • χρησιμοποιεί προτάσεις με 3-4 λέξεις 
  • κάνει ερωτήσεις και λέει ιστορίες
  • χρησιμοποιεί πληθυντικό και προθέσεις
  • γνωρίζει τα βασικά χρώματα
  • έχει λεξιλόγιο σχεδόν 900 λέξεων
  • τραγουδά και αντιλαμβάνεται τις έννοιες (μέρα - νύχτα, πάνω - κάτω)
  • αντιλαμβάνεται πιο σύνθετες ιστορίες
  • αντιλαμβάνεται τις ανάγκες του π.χ. πείνα, δίψα
  • αντιλαμβάνεται τη χρήση αντικειμένων
  • μπορεί να κατονομάσει σχεδόν τα πάντα
  • ζητά ή καθοδηγεί την προσοχή μας σε αντικείμενα κατονομάζοντάς τα
  • η ομιλία του είναι κατανοητή από άτομα του οικείου περιβάλλοντος

Έως 4 χρονών 

  • έχει λεξιλόγιο πάνω από 900 λέξεις
  • η ομιλία του πλησιάζει αυτή των ενηλίκων σε γραμματική και σύνταξη
  • απαντά σε όλα τα είδη ερωτήσεων
  • κάνει ερωτήσεις με "ποιος" και "γιατί"
  • χρησιμοποιεί σύνθετες προτάσεις με 4 - 5 λέξεις
  • γίνεται κατανοητό από μη οικεία άτομα
  • προφέρει όλα τα σύμφωνα σωστά εκτός από λ/ρ/σ
  • διηγείται τις εμπειρίες του
  • απαντά σε ερωτήσεις "ποιος", "πού", "τι", "πότε", "γιατί"
  • περιγράφει γεγονότα
  • αναγνωρίζει έννοιες (χρώματα, σχήματα)

Έως 5 χρονών  

  • παρακολουθεί μια μικρή ιστορία και απαντά σε απλές ερωτήσεις
  • ακούει και καταλαβαίνει τα περισσότερα που λέγονται στο σπίτι και στο σχολείο
  • χρησιμοποιεί προτάσεις που περιέχουν αρκετές λεπτομέρειες
  • διηγείται ιστορίες χωρίς να ξεφεύγει από το θέμα
  • ονομάζει κάποια γράμματα και αριθμούς
  • χρησιμοποιεί σωστό συντακτικό και σωστή γραμματική
  • αναγνωρίζει τις έννοιες αντιθέτων
  • χρησιμοποιεί προτάσεις έως και 6 λέξεις
  • εξιστορεί γεγονότα και αιτιολογεί γιατί συνέβησαν
  • ακολουθεί τριπλές εντολές π.χ. "σήκω, βάλε παππούτσια και περίμενε στην πόρτα"
  • κατανοεί τα συναισθήματά του
  • εκφράζει ενδιαφέρον για την ανάγνωση και τη γραφή

 
 
 
 
Αρχική|Νέα Ανακοινώσεις|F.A.Qs|Σύνδεσμοι|Επικοινωνία
 
Αγίου Ιωάννου 7, 15342 Αγία Παρασκευή Τηλ: 2106019798, 6944366223
© copyright 2021, All right reserved,  Web Experts: Κατασκευή Ιστοσελίδων