Σίτιση με την μέθοδο SOS



SOS Approach to Feeding: πρόγραμμα που αφορά στην αξιολόγηση και παρέμβαση παιδιών τα οποία αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην σίτιση ή/και υπολείπονται στο σωματικό βάρος. Αναπτύχθηκε από την Δρ. Kay Toomey, Ph.D., Παιδιατρική Ψυχολόγο, σε συνεργασία με άλλες ειδικότητες, όπως παιδιάτρους, διαιτολόγους, λογοθεραπευτές και εργοθεραπευτές στο Star Center Foundation των Η.Π.Α. Η ονομασία της μεθόδου προέρχεται από τις λέξεις Sequential (Διαδοχική), Oral (Στοματική), Sensory (Αισθητηριακή).
Η μέθοδος SOS εστιάζει στην αύξηση του επιπέδου άνεσης ενός παιδιού με την τροφή, μέσω της διερεύνησης και της μάθησης των διαφορετικών ιδιοτήτων των τροφίμων που αφορούν στην υφή, στο σχήμα, στην γεύση και στο χρώμα, ακολουθώντας μία ιεραρχία βημάτων.
Λαμβάνονται υπόψιν τα κινητικά ορόσημα, οι στοματοκινητικές δεξιότητες, η αισθητηριακή ανάπτυξη, η μάθηση/συμπεριφορά , η διατροφή καθώς το περιβάλλον του κάθε παιδιού.
Οι συνεδρίες περιλαμβάνουν την αισθητηριακή προετοιμασία του παιδιού και την εμπλοκή του με μια συγκεκριμένη εξατομικευμένη ιεραρχία τροφών. Το πρόγραμμα μπορεί να εφαρμοστεί σε ατομικό ή ομαδικό επίπεδο.

 

 
 
 
Εργοθεραπεία»Τι είναι η εργοθεραπεία;
Τι είναι η εργοθεραπεία;
 

Η παιδιατρική εργοθεραπεία είναι η επιστήμη που στοχεύει στη βελτίωση της λειτουργικότητας και της ανάπτυξης των παιδιών.
            Οι εργοθεραπευτές βοηθούν το παιδί μέσα από το παιχνίδι και τις οργανωμένες δραστηριότητες να βελτιώσει τις γνωστικές και κινητικές του δεξιότητες, να ενισχύσει την αίσθηση της επίτευξης, την αυτο-εκτίμησή  και να ολοκληρώσει  δραστηριότητες της καθημερινής του ζωής (προσωπική φροντίδα, παιχνίδι, σχολείο).
 
            Σύμφωνα με τον Αμερικανικό Σύλλογο Εργοθεραπευτών, ένα παιδί ηλικίας 3-12 ετών  χρειάζεται εργοθεραπευτική αξιολόγηση εάν παρουσιάζει τρεις ή περισσότερες από τις παρακάτω δυσκολίες:

 

  • Δεν παίζει με τα παιχνίδια της ηλικίας του
  • Δεν έχει φίλους της ίδιας ηλικίας και προτιμά να παίζει με μικρότερα ή με μεγαλύτερα παιδιά
  • Δυσκολεύεται να αυτοεξυπηρετηθεί
  • Μοιάζει αδύναμο, με ελαττωμένο μυϊκό τόνο
  • Πέφτει εύκολα κάτω, πάνω σε άλλους ή σε αντικείμενα
  • Χτυπάει εύκολα, επειδή δυσκολεύεται να εκτιμήσει τη θέση του σώματός του στο χώρο
  • Δυσκολεύεται να ζωγραφίσει μέσα σε πλαίσιο, να κάνει παζλ ή να κόψει με το ψαλίδι
  • Αντιστρέφει γράμματα και αριθμούς, δεν αφήνει διαστήματα μεταξύ των γραμμάτων και των λέξεων που γράφει
  • O γραφικός του χαρακτήρας είναι πολύ κακός
  • Είναι υπερκινητικό και δε μπορεί να ησυχάσει
  • Δεν του αρέσουν οι αγκαλιές, το μπάνιο, το κόψιμο των νυχιών ή το κούρεμα των μαλλιών
  • Είναι πολύ ευαίσθητο σε οσμές, γεύσεις, θορύβους ή αγγίγματα
  • Αποφεύγει την παιδική χαρά
  • Δεν του αρέσει να πηδάει ή να κάνει κούνια
  • Έχει δυσκολίες στον ύπνο
  • Έχει δυσκολίες στο φαγητό
  • Δεν μπορεί να συγκεντρωθεί ή συγκεντρώνεται υπερβολικά σε μία δραστηριότητα
  • Κουράζεται εύκολα με τις σχολικές του εργασίες
  • Δυσκολεύεται να ακολουθήσει προφορικές οδηγίες
  • Χρειάζεται περισσότερη εξάσκηση από άλλα παιδιά για να μάθει καινούρια πράγματα
  • Έχει μειωμένη αυτοπεποίθηση.

 
 

 
 
 
 
Αρχική|Νέα Ανακοινώσεις|F.A.Qs|Σύνδεσμοι|Επικοινωνία
 
Αγίου Ιωάννου 7, 15342 Αγία Παρασκευή Τηλ: 2106019798, 6944366223
© copyright 2021, All right reserved,  Web Experts: Κατασκευή Ιστοσελίδων